Pazar, Ekim 07, 2007

vizyonumuz, misyonumuz

Firma tanıtım metinlerinde sık sık okuduğumuz ve çoğunlukla yapay bir kaç cümleyle geçiştirilen vizyonlarımız ve misyonlarımız vardır.
Bu geçiştirilen başlıkların altında aslında sadece şu söylenmektedir " satış, satış ve daha çok satış "

Gerçekten sosyal pozisyonunu, sınıfsal bilinç ve kültürünü oluşturmuş yapılarda bu kavramlar çok fazla zikredilmez. Çünkü duruşları ve tarzları itibariyle vizyon ve misyonları net ve rahat bir şekilde algılanır.
Diğerlerinde ise bu elbise üzerlerinde durmadığı, daha doğrusu kendilerine ait olmadığı için bütün süreçleri satış üzerine endeksli kılınır. Bu durum elbette kısa vadeli yararlar sağlar. Ancak, orta ve uzun vadede bu tür işletmeler kan kaybetmeye başlarlar.

Bu kaybediş, özellikle sadece satış odaklı olarak yürütülen reklam kampanyalarında kendini gösterir. Kısa vadeli topla - geç mantığı hakimdir. Oysa, iyi bir tanıtım yapılmadan reklam kampanyalarına kalkışmak çok ciddi mali kayıplara yol açmaktadır.

Derim ki

1. Gerçekten bir vizyonunuz ve de misyonunuz varsa fazla konuşmayın işinize bakın...
2. Ürettiğiniz değer/değerlerin sizi diğerlerinden farklı kılan ve üzerinde konuşulacak çok fazla bir özelliği yoksa sakın reklam kampanyaları için paranızı saçıp savurmayın...

Çünkü
Mali çapınız ne olursa olsun artık satış ve büyüme devri kapanmaktadır
Şimdi anlamlı ve kalıcı olma dönemine giriyoruz.

İşinize ve çevrenize iyi bakın ve hazırlıklı olun, yoksa haritadan silinirsiniz...


Hiç yorum yok: