Perşembe, Mayıs 07, 2009

Sucuk mu, yumurta mı?

Pınar Sucuk'un Kadir Çöpdemir'li yeni reklamını görmüşsünüzdür. Baba Kadir Çöpdemir'in özenle hazırladığı sucuklu yumurtayı bekleyen oğlu, kendinden önce babasının davrandığını görünce sloganı patlatıyor: "Pınar sucuk, babadan oğula kalamayan sucuk!"

Çekim gayet hoş, mesaj sıcak, Kadir Çöpdemir'in bıyığı da güzel düşünülmüş bir "baba"lık sembolü olmuş.

Lakin unutulan veya es geçilen bir nokta var ki bence reklamın amacını bir miktar kaydırıyor: Baba ekmeği doğal olarak yumurtanın sarısına bandırıyor. Sucuk olması gereken merkeze birden yumurta oturuveriyor. Ama bu bir yumurta reklamı değil ki!

Mesela baba, oğlu ondan sucuklu yumurta beklerken o da tüm tavada ne varsa yemiş olsa bu kadar dikkat çekmezdi. Hatta bandığı ekmeği bir eliyle ağzına atarken, diğer elinde de çatalda sucuk dilimi olabilirdi. Ama ekmeğin yumurtaya banılması, ürün açısından risk oluşturuyor, asıl olan Pınar Sucuk değil "yumurta" oluyor. Başka bir sucuk da olsa fark etmeyecek sanki.

***
Pınar'ın daha önce Mangal Sucuk için çektiği reklamlarda mesaj daha netti. Mangalda kızaran sucuklar, domates-biber gibi yan malzemelerle ekmeğin arasına konup afiyetle yeniliyordu. Sucuk merkezdeydi. Zira domates-biber, sucuk olmadan mangalda olmasa da olur.

Bu çelişki yönünden belki de bu reklamın yeniden çekilmesi veya montajlanması düşünülebilir!




Benzer eleştirilerin yer aldığı Patates Baskı köşesi:

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Getirecek başka bir eleştiri bulabilseydiniz keşke. Şöyle azıcık da olsa bize mantıklı gelebilecek, "hakikaten ya" dedirtecek...

Hikmet Sarı dedi ki...

tavada olmasın hatta. ekmekte olmasın. böyle saöma yorum okumadım hayatımda. biz çok beğenerek izliyoruz. evde şakalaşıyoruz sucuk var demek yerine illaki pınar sucuk var diyoruz. hiç yumurta aklımıza gelmedi. yumurta reklamı yapılan bir ürün değildir zaten. niye yumurta reklamı diye düşünelimki?!

tekrar çekilmesine gelince. kimler reklamlar hakkında yorum yapıyor aman allahım diyorum. bu sitede başkası tarafından yapılsın diyesim geliyor. ben bu ikiliye bayıldım keşke daha fazla versiyonları olsa.

faysal kara dedi ki...

bende bu reklam filmini arıyordum heryerde. çok güzel bir reklam olmuş. kim yaptıysa ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Acaba milletçe severek yediğimiz sucuklu yumurtaya lezzet veren yumurta mıdır yoksa sucuk mudur? Tabiki sucuktur ama kimse gidipte sucuğa banmaz sucuklu yumurtan yemenin espiriside önce sucuğun lezzetini çekmiş yumurtaya banmaktır.

Bu yorum anca sucuklu yumurta yememiş birinden çıkmış olabilir.

Nebahat Alemdar dedi ki...

yumurta mi sucuktan sucuk mu yumurtadan olmus bu hahaha. ayol tartistiginiz seye bak! ha yumurtali ha yumurtasiz, sucuk iste! gayet lezzetli olmus valla benim de banasim geldi.

tagras dedi ki...

Bu bir inceleme yazısı neticede. Reklamda yumurtanın kullanılması ve ekmeğin yumurtaya bandırılmasının doğal olduğunu zaten söyledik. Finalde "sucuğu öne çıkaracak başka bir formül olmalı" üzerinde fikir cimnastiği yapmak amacımız.

Reklam iyi, kötü, hoşlanmadım, soğuk buldum gibi öznel yorumlarda bulunmuyoruz. Çalışmanın hakkını teslim etmek ile, bir tarafını eleştirmek ayrı şeyler.

bienal dedi ki...

Bence bu adsız, hikmet sarı vs isimsiz arkadaşlar Pınar Sucuk'un anti klişe blog timi :)

Yorum güzel ve yerinde...Herşey tartışılır eleştirilir.

Sayın Hikmet Sarı "kimler reklamlar hakkında yorum yapıyor aman allahım diyorum" demişsiniz sizde yorum yapın eleştirin sizinkileri de okuyalım .Bu sefer bir değişiklik yapalım. "kimler reklamlar hakkında yorumlar yapıyor, oh my god !" diyelim size de...

edanur dedi ki...

Yapılan yorumlar gerçekten çok komik burda şiddetle karşı çıkılacak ne var anlayamadım gitti. Sizin aklınıza gelmeyen dikkat etmediğiniz şeyler bir başkasının dikkatini çekmiş işte....
Bilinçsiz, düşünmeden hareket eden tüketici kavramı da var unutmayalım bunu da derim ben....

Adsız dedi ki...

reklamın iyisi kötüsü olmaz arkadaşlar reklamda o kadar pınar sucuk adı geçiyoki
zaten yumurtayı göremiyoruz orda bende olsam önce yumurtanın sarısına banardım ekmeğimi sonra bir yudum çayımdam alıp saplardım çatalımı sucuğa ayrıca reklamda ki çocuk okadar tatlıki ay canım benim demektan reklamı sanki dizi film gibi izliyoruz tüketice nasıl vuracaklarını iyi biliyolar önümüzdeki reklamalar bakıcaz artık ser -pil