Salı, Eylül 16, 2008

kan uyuşmazlığı

Sektöre büyük bir yatırımla girip, teknolojinin ilerlemesi ve ekonomik imkanların genişlemesiyle epeyce büyük bir şirket haline gelen Turkcell'in son kampanyasında Recep İvedik'i kullanmasını kan uyuşmazlığı olarak yorumlasak herhalde yanlış olmaz.
Tiraj, satış rakamları ve cironun en büyük etken sayıldığı günümüzde, satışı ve tüketimi artıracak herşey pervasızca kullanılıyor malesef!

Tüm zamanların en çok izlenen türk filmi olan Recep İvedik filmi, bir çok olumlu-olumsuz eleştiri aldı. Filmden çok, arka arkaya eklenmiş parodilerden oluşmuş gibi görünen filmin teknik açıklamasını yapacak değiliz. Lakin birçok insanda, çizdiği oldukça "kaba" tipin bıraktığı etkiyi göz ardı edemeyiz.

Böylesine beğenilen ve izlenen bir karakterin reklamlarda kullanılması doğrudur şüphesiz! Ancak bu, bir kamyon markası olabilirdi! Ya da mesela bir otel, restoran olabilirdi. Başından bu yana yoluna "lider" olarak devam eden Turkcell'in Recep İvedik tercihini "uyumsuz" buluyoruz.
Turkcell'in tüketicide bıraktığı ciddi, güvenilir ve büyük firma algısının, bu kaba ve küfürbaz adamdan epeyce olumsuz etkileneceğini zaman gösterecektir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Aynen katılıyorum...