Cuma, Eylül 19, 2008

Renault'dan riskli mesaj!

Televizyon ekranlarında görmeye alışmadığımız bir Renault reklamı gösteriliyor son günlerde. Şu an satışta bulunan tüm modellerinin EuroNcap Güvenlik ve Çarpışma testlerinden 5 yıldız aldığını anlatan reklamda tümü gümüş renkli modeller birbirleriyle yer yer kibarca, kiminde de kafa kafaya çarpıştırılıyor.

Otomobil alırken herhalde en son yaşamak isteyeceğimiz şey, bir kazaya karışmaktır. Kimisi işi için, kimisi ailesi için otomobil alır. Şehir içinde ve dışında bir sürü değişik yollarda kullanacağınız arabanızı kaza yapar halde düşünmek, aklınıza o fotoğrafı getirmek istemezsiniz. Bu bakımdan, bu otomobillerin kaza yaparken gösterilen görüntüleri ekranda büyük risk taşıyor!

Tabi ki Renault, otomobillerinde bulunan güvenlik donanımının gücünü anlatmayı ve "bu arabayla kaza yaparsanız, korkmayın güvendesiniz!" mesajını vermek istiyor. Bunu anlatmak için seçtikleri tarzdan dolayı cesaretli davranışlarını kutlarız!

Ancak bu meydan okuyan reklamda, en azından yanlış anlaşılma riskini en aza indirmek için bazı önlemler alınabilirdi. Örneğin reklamın sonunda yer alan "Renault, tüm modelleriyle EuroNcap testlerinden 5 yıldız alan tek marka" sloganını dış sesin tekrar etmesi faydalı olabilirdi. Hatta, filmdeki riskli durumdan dolayı bunun en az çarpışma görüntüleri kadar ekranda bulunması bile düşünülebilirdi. Arkasından gelen "Clio'lar şu kadar taksitle", "Ödeme kolaylıkları" vs. türünden sözlerin yeri burası değil bize göre.

Fikir ve cesarete alkış, ancak sözünüzü doğru şekilde tüketiciye iletemiyorsanız işiniz zor.

Hiç yorum yok: